8 April 2015

Misi Menurunkan Berat Badan

Sebelum ni saya perasan saya kurus. Makan apa saja yang mulut minta, makan apa saja selagi perut masih muat. Sekaliiiiii...dalam minggu tu ramai pulak yang tegur. 

"Nida ke tu?"

"Nida, kenapa nampak macam berisi je?"

"Nida, muka bulatnya..."

Padahal sebelum ni dah perasan sebenarnya. Bila sarung kain baju kurung tak berapa muat nak kancing. Haha. Bila sarung baju pulak, lengan rasa ketat. Kurus ke gitu eh?

Bermula la pada April, saya start berazam nak diet sikit. Sebab kalu ikut BMI dah normal. Cumanya tang perut, peha dan bahu ni hah yang menonjol sangat kegemukannya. 

Azam dah start 1 April, tapi yang start diet baru 2 hari lepas. kuang3x. Susah kalau jenis berselera macam saya ni hah. 

Tips Diet Dari Kevin Zahari : 


Saya dah start makan nasi ikut genggam tangan. Tapi memang susah. Rasa tak cukup je tau. Yang penting istiqamah. Dan saya juga istiqamah minum ESP untuk membantu saya lebih bertenaga dan kenyang. ESP ialah protein dari sumber soya yang tidak diubah secara genetik. Selain dari membantu saya kawal nafsu makan, ESP membantu kulit saya nampak segar. :)


Air wajib 3 liter tau. Pastu berulang alik la ke toilet setiap 15 minit. Takpe-takpe. Nak kurus tak susah kan? 

Kita tengok dulu tahap keberjayaan misi saya ni. Moga baju saya dah tak sendat lagi..Moga perut saya tak macam orang pregnant 4 bulan lagi..:)


" MISI MENURUNKAN 5KG"







Komen
0 Komen

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mama Humaira Vitamin Shoppe | Design By MaiGraphikDesign