28 July 2015

Salam Aidilfitri

Assalamualaikum...:)

Lama tak jengah blog ni. Nasib baik lum sempat bersawang lagi. Sibuk benor tuah tanah pi beraya kan? Sedar tak sedar ah 12 Syawal arini. Masih lum terlambat untuk saya ucapkan selamat hari raya pada semua sahabat. Semoga raya ini ikatan ukhuwah sesama kita semakin terjalin erat. 



Tahun ni tema raya kami ialah HIJAU LUMUT. Tema last minit jugak kot. Mula-mula nak buat tema dark turqoise. Baju pulak susah nak cari. Masa pun dah suntuk sebab tailor dah nk closed order, beli jelah kain sekayu sama dengan suami dan anak. Huhuhu. 

Nak dijadikan cerita, baju saya siap 1 ari sebelum raya. Dan ada la sikit masalah teknikal. Terpaksa la pakai baju lama macam taun lepas jugakkkkkk. Aduhai. Cuma nasib baik baju lama ni tak la lama sangat. Baru pakai 2 kali rasanya. So, kira ok la kan?

Rasanya tahun ni paling berjimat sekali. Dapat baju banyak tapi at lower cost n time. Takde rushing macam last-last year punye raya. Lagipun dah makin tua ni, kemeriahan raya dah tak terasa sangat. 

Saya dapat 7 pasang baju raya include baju tema. Hihi. Melampau tak? Camne boleh banyak tu? Rahsianya ialah saya simpan baju yang ditempah jahit masa berpantang humaira. Hihi. Kumpul punya kumpul jadilah banyak tu.



Baju humaira pun banyakkkk sangat2. Dan mostly baju dia saya beli time sale. Biasalah kalu husband duk Shah Alam ni, kene pi jenguk-jenguk jugak kan. Tapi pi jenguk time sale la. Saya amik peluang ni shopping baju raya anak. Dah kalau 3 4 kali pegi dapat 4 5 pasang, memang banyak la baju dia. Poney set (pants+shirt) saya dapat 3 pasang RM99. Normal price dia RM66 sepasang. Murah tak murah? :)

Untuk encik husband je dia pi cari sendiri. Sebab saya tak faham sangat taste dia. Kikikiki. 

Next year raya boleh repeat buat camni lagi kan? Simpan baju awal-awal untuk penjimatan di akhirnya. 


Selamat Hari Raya buat semua :)
Komen
0 Komen

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mama Humaira Vitamin Shoppe | Design By MaiGraphikDesign