5 August 2015

Makanan Tambahan Si Manja

Orang tua-tua kata bila musim buah, anak-anak cepat jatuh sakit. Mungkin kebetulan jelah kan. Sakit or sihat itu semua dari Allah. Nak dijadikan cerita, Khamis last week anak saya si Humaira dan 2 anak sedara demam. Padahal elok je petang tu diorang bertiga bermain lari-lari.

Dah baik tiga orang ni, sambung pulak dengan anak sedara sorang lagi. Siap muntah cirit lagi. Kesian bila tengok budak-budak muntah dan tercirit-cirit.

Saya sebenarnya dah hampir 2 bulan stop bagi Mealshake pada humaira. Just bagi Omegaguard je. Sebabnya selalu lupa nak bancuh Mealshake dalam susu dia. hihihi. Last2 tengok Mealshake dah expired. Kikikiki.

Tapi bila tengok kesihatan dia macam cepat demam, saya kena bagi balik kat dia. Cepat-cepat bulan ni saya order Mealshake dan juga chewable Vitamin C since dia dah pandai kunyah-kunyah.


Omegaguard tu pantang tengok botol, mengamuk nak makan. Lepas bagi 1 biji kena cepat-cepat sorokkan. Kalau tak, nanti dia mintak lagi. Sebab dia baru setahun setengah, seeloknya makan 2 - 3 biji je seminggu. Harap-harap humaira suka kunyah Vitamin C ni nanti.

Bila anak tak sihat, yang paling mencabar ialah tak tidur malam. Saya ni dah seorang diri menjaga, almaklumlah PJJ. Pegi keje pun dengan muka mengantuk bila dah semalaman berjaga. Moga humaira ingat jasa mama nanti tau. :)


*********************************************************************************

::::: Saya Agen Shaklee Pilihan Anda ::::: 
  Email: nida_anida@yahoo.com
 Call/SMS/WhatsApp: 019-9879347
 COD Area: Kuala Terengganu, Gong Badak, Wakaf Tengah, Manir, Losong juga Shah Alam


Komen
0 Komen

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mama Humaira Vitamin Shoppe | Design By MaiGraphikDesign