11 November 2014

Zuriat Yang Dinanti


Setiap pasangan yang berkahwin pasti inginkan ZURIAT sebagai pelengkap rumahtangga, sebagai penghibur penyeri kehidupan. Namun, segalanya atas kehendak Allah. 
Kun fayakun..

Ada yang Allah bagi awal, ada yang Allah uji dengan kelambatan dapat zuriat, ada yang Allah uji tiada zuriat, ada yang Allah pinjamkan zuriat buat sementara. Yakinlah, ketentuan Allah pastinya yang terbaik. 

Alhamdulillah, saya diuji kelambatan mendapat zuriat. 3 tahun perkahwinan barulah Allah berikan zuriat yang sangat comel, penghibur rumahtangga kami. Tak tahulah dah berapa kali saya cerita pasal ni dalam blog. hihi. Sekadar perkongsian perasaan menunggu dan mendapat apa yang kita hajati. 

Dalam tempoh berusaha nak dapatkan zuriat, saya berubat di banyak tempat juga. Makan macam-macam yang orang cadangkan. Jarang sangat menolak cadangan orang. Bab kata orang, tak kira berapa habis RM pun, saya sanggup selagi berkemampuan. 

Sampailah satu saat, kami suami isteri redha. Ni baru Allah uji 2 tahun. Bagaimana yang Allah uji sampai 10 tahun? Allahu.. 2 tahun pun menangis kalau tadah rasanya berbaldi-baldi..hehe..

Kemudian, terdetik hati ingin mencuba shaklee. Tak tahu lah macam mana, Allah lorongkan hati kami mencuba shaklee. Google untuk dapatkan produk shaklee yang boleh membantu kami mendapatkan zuriat. 

Dalam hati, saya berharap moga ikhtiar kami dengan shaklee Allah jadikan asbab untuk mendapatkan zuriat. 

So, saya dapatkan khidmat nasihat dari seorang akak shaklee ni mengenai produk untuk kesuburan. Saya ni masalah period yang sangat tidak teratur. Tambahan pula kami pasangan jarak jauh. Mungkin salah satu faktor kelambatan mendapat baby. 

Untuk period tidak teratur, GLA sangat-sangat wajib diambil. Sebab GLA membantu menstabilkn hormon wanita dan membantu mewujudkan persekitaran yang baik untuk dapat baby. 

B complex juga membantu mengurangkan stress dan memberikan tenaga yang berpanjangan. Kebiasaan stress menganggu hormon wanita dan menyebabkan gangguan pada kitar haid. 

Alfalfa pula membantu membuang toksin dalam badan yang menggangu fungsi sistem tubuh kita juga membantu wanita yang mengalami masalah keputihan. 

Untuk suami, zinc membantu meningkatkan tahap testosterom dan bilangan sperma. Manakala vitamin e membantu meningkatkan sperma yang berkualiti serta mencegah kerosakan sperma. 

Selepas 3 bulan usaha kami dengan shaklee, Allah sahkan saya mengandung. Perasaan yang tidak dapat digambarkan. Syukur padaMu Ya Allah. 





Anda juga berikhtiar untuk hamil?
Saya bantu anda. Insha Allah. 

Hubungi saya : 

Wan Anida 
Whatsaap : 0199879347
FB : Wan Anida





Komen
0 Komen

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mama Humaira Vitamin Shoppe | Design By MaiGraphikDesign